• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Протидія булінгу в школі

Протидія булінгу

Телефони довіри

Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000

Гаряча лінія з питань запобігіння насильству 116 123 або 0 800 500 335

Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20

Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75

Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103

Національна поліція України 102

Скринька довіри

zirne.dovira@ukr.net

Як діяти батькам у випадку булінгу — поради юристів

На Prometheus стартував курс з протидії булінгу

Десять статей про шляхи подолання булінгу

Порядок подання та розгляду (з дотримання конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування) в Пащенківському навчально-виховному комплексі «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок» Решетилівської районної ради Полтавської області

1. Учасники освітнього процесу у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на насильство, булінг, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною/працівником закладу освіти або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини/працівника закладу освіти, можуть подати письмову заяву уповноваженій особі закладу освіти (Ступа Тетяна Вікторівна – заступник директора з навчально- виховної роботи). Заява подається у письмовому вигляді на ім’я керівника освітнього закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Право подати заяву мають здобувачі освіти, їх батьки, педагоги, інші учасники освітнього процесу. Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком. Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати: прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон; статус (постраждалий чи свідок булінгу); навести розгорнутий виклад фактів; інформацію щодо джерела отримання інформації; тривалість; дата подання заяви та особистий підпис.

2. Наказом по закладу освіти створюється Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, практичного психолога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

3. Уповноважена особа закладу освіти у 3-денний період з моменту отримання заяви скликає засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).

4. Уповноважена особа у разі виникнення підозри, або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) проводить зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.

5. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини та за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол.

6. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по закладі освіти.

7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу. Результат розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу до відома постраждалого. У випадку, якщо постраждалий не згодний з рішенням комісії, керівник закладу повідомляє про право звернутися із заявою до органів Національної поліції України.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії, згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).

10. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

11. Не залежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.

Зразок заяви

Директору Пащенківського НВК

Лісун Л.М.

______________________________

(прізвище, ім’я, по батькові заявника ) _____________________________

(адреса фактичного місця проживання)

Контактний телефон ______

Адрес електронної поштової скриньки ___________________

Заява

Доводжу до Вашого відома, що ___________________________________

ПЛАН ЗАХОДІВ пащенківського нвк,СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

№з/п

ЗАХОДИ

Відповідальні за проведення

Термін виконання

1.

Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу.

Директор школи

Упродовж року

2.

Проведення класних батьківських зборів «Запобігання та протидія булінгу в учнівському середовищі».

Класні керівники

1-9-их класів

Згідно з графіком проведення зборів

3.

Інформування батьків про булінг та його види. Виступ-презентація на загальношкільній батьківській конференції

Класний керівник 9 класу Олефір Л.І.

Вересень

4.

Нарада вчителів «Що потрібно знати про боулінг». Виступ-презентація

Адміністрація

Вересень

5.

Засідання методичного об’єднання класних керівників «Профілактика булінгу як соціального явища в шкільному середовищі».

Голова м/о класних керівників

Березень

6.

Організація та проведення годин класних керівників із питань попередження та запобігання булінгу, превентивного виховання, формування загальнолюдських моральних цінностей (тренінгових занять, тематичних квестів, психологічних ігор, дискусій, розмов по колу, «круглих столів», бесід, ситуативно-рольових ігор тощо).

Класні керівники

1--их класів

Упродовж року

7.

Проведення спільно з представниками Решетилівського відділу поліції головного управління Національної поліції заходів щодо попередження булінгу та відповідальність у разі його здійснення


Кл. керівники

1-9-их класів

Упродовж року

8.

Психодіагностика здобувачів освіти (вибірково) на визначення схильності до агресивної поведінки

Класні керівники

Упродовж року

9.

Проведення тематичних бесід, відеолекцій, тренінгових занять щодо запобігання та протидії булінгу, формування моральних цінностей за участю громадських організацій та провідних спеціалістів.


Кл. керівники

1-9-их класів

Упродовж року

10.

Систематичне здійснення аналізу створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти, навчальних ситуацій.

Адміністрація

Кл. керівники

1-9-их класів

Упродовж року

11.

Перегляд та обговорення школярами тематичних відеофільмів

Класні керівники

1-9-их класів

Упродовж року

12.

Підготовка пам’яток для здобувачів освіти «Як протидіяти боулінгу».

Кл.керівники

Упродовж року

13.

Тематичні загальношкільні лінійки для учнів 8-9-их класів «Все про кібербулінг».

Кл.керівники 8-9 класів

Лютий

14.

Підготовка проектів «Життя без насильства».

Кл. керівники

6-9-их класів

Березень

15.

Підготовка методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження булінгу.

директор школи

Упродовж року

16.

Тематичні години з питань протидії булінгу, створення доброзичливого мікроклімату в колективі, формування моральних цінностей («Профілактика насильства в учнівському середовищі», «Що таке булінг? Як себе захистити?», «Що таке агресія? Як навчитися нею керувати?», «Як правильно дружити», «Причини виникнення боулінгу», «Конфлікт. Як його вирішувати» тощо).

Класні керівники 1-9 класів

Упродовж року

17.

Семінар класних керівників «Що таке булінг? Його різновиди та адміністративне покарання».

Голова м/о кл. керівників

Січень

18.

Тренінгове заняття учням 5-9 класів «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

Кл.керівники

Січень

19.

Поради «Як допомогти дітям впоратися з булінгом»

Кл.керівники

Упродовж року

20.

Батьківський всеобуч на тему «Безпечне середовище. Булінг. Адміністративні стягнення порушників».

правознавства

Січень

21.

Перегляд відео – презентацій «Булінг у школі. Як його розпізнати. Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнавання та захист дитини» учнями 2-4-х класів

Класні керівники

Лютий

22.

Поради батькам, як зменшити ризик булінгу для своєї дитини

Кл. керівн.

Березень

23.

Перегляд відео – роликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися »

Кл. керівн.

Березень

24.

Консультативний пункт «Скринька довіри »

Кл.керівники

Упродовж року

25.

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу».

Класні керівники

Квітень

26.

Години спілкування учням 2-9-х класів на тему «Кібербулінг»

Класні керівники

Квітень

27.

Тренінгове заняття «Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію» учням 5-6 класів

Кл.керівники

Травень

28.

Анкетування учнів 2-9 класів «Насильство в родині»

Кл.керівники

Травень

Кiлькiсть переглядiв: 220

Коментарi